نمایشگاه بین المللی کتاب

به استحضار می‌رساند سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی‌ست» ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir برگزار خواهد شد. لذا ستاد برگزاری سی‌وچهارمین نمایشگاه  بین‌المللی کتاب تهران به نمایندگی از معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای سیاست‌های ترویج کتاب و کتابخوانی و حمایت از نشر کشور،  اقدام به توزیع یارانه اعتباری خرید کتاب ویژه بخش مجازی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای اعضای هیأت‌علمی و دانشجویان سراسر کشور نموده است. 

1- سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان  ۶۰۰ هزار تومان است که از این مقدار ۳۶۰ هزار تومان سهم مشارکت دانشجویان  بوده و ۲۴۰ هزار تومان سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

2- سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیأت‌علمی ۷۰۰ هزار تومان است که از این مقدار  معادل ۳۵۰ هزار تومان سهم عضو هیأت‌علمی و ۳۵۰ هزار تومان نیز برعهده معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

3- یارانه اعتباری خرید کتاب(بُن کتاب) صرفاً در بخش مجازی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران قابل استفاده است و به‌صورت «اعتبار خرید» به کد ملی متقاضیان اختصاص پیدا می‌کند. برای دریافت این یارانه در هنگام درخواست نیازی به واریز وجه نیست و یارانه اختصاصی در زمان خرید کتاب محاسبه و کسر خواهد شد. 

4- اعضای هیأت‌علمی و دانشجویان می‌توانند از تاریخ یک‌شنبه 1402/02/17 به نشانی اینترنتی ketab.ir مراجعه و پس از ثبت‌نام و ورود به سامانه نمایشگاه مجازی کتاب در قسمت پروفایل، درخواست خود را برای دریافت یارانه اعتباری ثبت کنند.